31 Temmuz 2013 Çarşamba

Kirpiler Tekrardan Üretilecek

Tasarruf Mevduatı Sigorta Fonu (TMSFTMSFülke güvenliği açısından büyük önem taşıyan BMC fabrikasını ayağa kaldırmaya hazırlanıyor. Yeni Şafak'ın haberine göre,  BMC'nin Çukurova Holding döneminden kalan 680 milyon liralık borcunu yeniden yapılandırmak için pazarlıklara başlayan Fon yönetimi bu kapsamda Kirpi'nin zırh mühendisliğini ve malzemesini sağlayanİsrailli firmayla masaya oturmaya hazırlanıyor.TMSF Başkanı Şakir Ercan Gül ve ekibinin, nisan ayında BMC'ye alacak davası açan İsrailli firmaya vereceği mesajın, 'Borçlarınız ödenecek. Banttaki Kirpi'ler için de toplu para ödeyelim, lisans haklarınızdan vazgeçin. Aksi halde, zırh tedariği için başka bir firma ile yeni lisans anlaşması yaparız' şeklinde olacağı belirtiliyor.

Kaynak: http://ekonomi.haberturk.com/is-yasam/haber/865199-israile-karsi-kirpi-harekati

29 Temmuz 2013 Pazartesi

Yerli Hücüm Bot Geliyor

Türkiye gemi, tank, İHA ve uçağın ardından 'Türk tipi hücumbot' üretecek. Savaş ve silah sistemleri de yerli olacak.
Türkiye, MİLGEM gemileri, ALTAY tankı, ANKA insansız hava aracı, HÜRKUŞ uçağı, GÖKTÜRK uydusu derken, 'milli hücumbot' için de düğmeye bastı. Türk firmaları, Deniz Kuvvetleri Komutanlığı'nın ihtiyacı olan yerli savaş gemisini tamamen milli imkanlarla tasarlayıp üretecek.

24 Temmuz 2013 Çarşamba

Dünyanın ilk Lazer Güdümlü Helikopter Füzesidi Cirit

Roketsan Cirit, Türk roket ve füze üreticisi Roketsan tarafından üretilmekte olan, 8 km menzilli, lazer güdümlü 70 mm'lik füze sistemidir. Dünyanın ilk lazer güdümlü helikopter füzesidir 2010 yılında seri üretime geçmiştir. Türk Ordusu'nun T-129 AtakAH-1P Cobra ve AH-1W Super Cobra saldırı helikopterleri için geliştirilen sistem, Türk Silahlı Kuvvetleri'nin düşük maliyetle nokta vuruşu kapasitesini arttırmak için tasarlanmıştır. Cirit sistemi, Eurocopter tarafından Eurocopter EC635helikopterinin donatılması için de seçilmiştir. Sistemin adı geleneksel bir Türk oyunu olan cirit oyunundan gelmektedir.
ATAK helikopterlerinin havadan yer hedeflerine karşı kullandığı 2.75 yarı aktif lazer güdümlü füzesi Cirit, hafif zırhlı hedeflere karşı yüksek doğrulukta çalışmaktadır. Cirit, dumanı azaltılmış yakıtlı ve duyarsız mühimmat özelliğine sahip roket motoru ile üç etkiye aynı anda sahip çok amaçlı harp başlığı ve elektromekanik kontrol tahrik sistemlerine sahiptir.


Sivrisinek İnsansız Helikopter

İnsansız hava araçları üzerinde ki çalışmalarıyla adı sık sık gündeme gelen TUSAŞ - Türk Havacılık ve Uzay Sanayii A.Ş. (TAI) şimdi de silah taşıyan insansız helikopter tasarladı. 
“Sivrisinek” adı verilen helikopter, ilk uçuşunu geçen ay gerçekleştirildi ve 1,5 saat havada kaldı. Sivrisinek, sıcak hava ve yüksek irtifada da görev yapabilecek.

ANKA’ya kardeş: Sivrisinek

HAVACILIK sektörüne F-16 montajı ile giren TUSAŞ - Türk Havacılık ve Uzay Sanayii (TAI) bu alandaki tasarım çalışmalarına bir yenisini ekledi. İnsansız hava araçları üzerindeki çalışmalarıyla son günlerde adı sık sık gündeme gelen TAI, şimdi de silah taşıyan insansız helikopteri, motor ve bazı uçuş aksamı yurt dışından getirildi. Sivrisinek ilk uçuşunu 24 Aralık 2010 tarihinde TAI’nin Akıncı tesisinde yaptı.

8 km’den tam isabet

Turna İnsansız Hava Aracı TAI

TURNA Hedef Uçak Sistemleri, 1995 yılında Türk Silahlı Kuvvetleri’nin (TSK) hava savunma birliklerinin eğitim ihtiyaçlarını karşılamak amacıyla bir Araştırma ve Geliştirme projesi olarak başlatılmış özgün TUSAŞ tasarımı ve ürünüdür.

Müşteri ihtiyaçlarına göre şekillendirilebilir açık mimaride olan Sistem; düşman uçak ve füzelerini simule edebilme, yüksek manevra kabiliyeti, yüksek hızı, kolay kullanımı, düşük görev riski, modülerliği ve maliyet etkinliği ile operasyonel ortamlarda gerçekleştirilen atışlı görevlerde etkinliğini ispatlamıştır.

2001 yılında Hv.K.K.lığı ve K.K.K.lığı envanterine giren TURNA, bu tarihten itibaren hava savunma birliklerinin eğitimlerinde aktif olarak kullanılmaktadır.

Kale Otokarın

Mayına dayanıklı personel tasıyıcı araç olarak tasarlanan KALE, mayın ve kinetik enerjili mühimmatlara karsı üstün koruma sagladıgı gibi tam bagımsız süspansiyon sistemleri ile her tür çetin arazi ve iklim kosullarında benzersiz bir hizmet sunmaktadır. Tek kabinden olusan monokok gövdeli KALE komutan ve sürücü dahil onüç kisi tasıma kapasitesine sahiptir.

Otokardan Kaya ve Kaya II

Mayın Korumalı Personel / Yük Taşıyıcı KAYA, her türlü zeminde hareket kabiliyetine ve üstün korumaya sahiptir.
KAYA, üstün arazi performansı ile kendini dünyada kanıtlamış olan Daimler Chrysler Unimog 5000 yürür şasisi üzerinde tasarlanmıştır. Araçta üstün koruma için monokok bir zırhlı gövde kullanılmıştır.
KAYA 4x4 taktik tekerlekli zırhlı aracında sürücü ile mürettebat bölümleri ayrı olarak geliştirilmiştir. 12 kişilik mürettebat taşıma kapasitesine sahip araçta içerideki personeli korumak için özel olarak mayına ve patlamaya karşı korumalı koltuk sistemleri tasarlanmıştır. Araç iç tasarımında ise gerektiğinde tahliyenin hızlı ve kolay sağlanması hedeflenmiştir.
Modüler tasarımının sonucu KAYA aracı gerektiğinde mayın korumalı yük taşıyıcı araç olarak da kullanılabilmektedir.
Tüm zırhlı araçların ihracatı ilgili hükümetlerin ihracat izinlerine tabiidir.

TOMA

Dünyada gelişen yeni iç güvenlik doktrinleri çerçevesinde tasarlanan ve üretilen Otokar Zırhlı İç Güvenlik Aracı, özellikle iç güvenlik ihtiyaçlarına hizmet edecek tüm ekipmanlara sahip. Boyutlarıyla dikkat çeken İç Güvenlik Aracı, gerek komutana, gerekse de personele yüksek sunduğu oturma pozisyonu ile tüm ekibe oldukça iyi bir görüş açısı sağlıyor ve personelin araç dışında olanların farkında olmalarını, komutanın da araç civarını görerek durum analizi ve akabinde plan yapabilmesini kolay hale getiriyor. Özelikle şehir içi ve meskun mahallerde kullanım gerekleri göz önüne alınarak tasarlanan gövdesi ile Otokar Zırhlı İç Güvenlik Aracı; araca gerektiğinde hızlı ve kolay iniş biniş sağlayan birçok kapısı, araç üzerine çıkışı neredeyse imkansız hale getiren çıkıntısı olmayan gövde tasarımı ile dikkat çekiyor. Otokar İç Güvenlik Aracı iki yanındaki ikinci kat zırhı ile araç dışındaki olası patlamalara karşı çok daha dayanıklı ve yüksek koruma sağlıyor.
Tüm zırhlı araçların ihracatı ilgili hükümetlerin ihracat izinlerine tabiidir.

Gizli Zırhlı Station

Dış görünüşü itibarı ile standart bir araca benzeyen, Gizli Zırhlı Station Wagon, askeri standartlara uygun zırhlı yapısına ve üstün yol, arazi kabiliyetlerine sahiptir. Gizli Zırhlı Station Wagon, tehdit altındaki kişiler, elçilik mensupları gibi kişilerin kullanımının yanısıra, savaş veya yarı savaş bölgelerinde görev yapan yardım kuruluşları, BM misyonları, medya mensupları, bu bölgelerdeki uluslararası şirketlerin temsilcileri gibi tehdit ortamında hedef olabilecek olan şahıslara emin ve güvenli bir yolculuk sunar. Gizli Zırhlı Station Wagon, balistik olarak test edilmiş zırhı ile 5 kişiye kadar yolcuya koruma sağlar.
Tüm zırhlı araçların ihracatı ilgili hükümetlerin ihracat izinlerine tabiidir.

Otokarın Akrepi

Gece/gündüz görüş ve nişan alma sistemine sahip olan Akrep, kendini ispat etmiş mekanik aksamlar üzerine geliştirilmiş monokok (şasisiz) özel bir taaruz/savunma aracıdır. Akrep, 4x4 tahrikli ve taktik özellikleri ile en zor arazi koşullarında hizmet edebilecek şekilde geliştirilmiştir. Konvoy koruma, baskın, sınır ihlalleri takip, hassas bölge koruma, hafif taaruz ve benzeri görevlerde gece gündüz hizmeti verecek bir yapıya sahiptir. Tüm zırhlı araçların ihracatı ilgili hükümetlerin ihracat izinlerine tabiidir.

Hareket Kabiliyeti

Hızlı ve yüksek manevra kabiliyetine sahip olan Akrep, hafifliği, yüksek güç/ağırlık oranı, yaylanma yolu uzun süspansiyonu ve uzun hareket menzili ile özellikle ağır arazi koşullarında kolayca hareket eder. Küçük boyutları, hafifliği ile dar sokaklarda bile yüksek hareket kabiliyetine sahiptir..
Güvenilirlik
Sağlam ve dayanıklı gövde dizaynı, kendini kanıtlamış mekanik aksamlar, bakım kolaylığı ve birçok özel göreve uygun olması; Akrep'i, yüksek zırhlı bir platform haline sokmuştur.

URAL Zırhlı Araç

Zırhlı personel taşıyıcısı URAL, çok yönlü modüler platformu ve yenilikçi özellikleriyle en zorlayıcı görevlerde dahi üstünlüğünü sergiliyor. Tamamı zırh sacından üretilmiş personel kabini ile farklı tehditlere karşı sağladığı üst seviye personel korumasına ilave olarak; geniş iç hacmi ve koltuk ara mesafeleri, ergonomik tam boy koltukları, süspansiyonu ve sınıfındaki en büyük lastik ebadı sayesinde personel konforunu da en üst seviyede tutuyor. Aracın yüksek mukavemetli çelik şasisi üzerindeki üstün nitelikli yürür aksamı maksimum arazi performansı sağlarken, kauçuk bağlantı elemanları üzerindeki zırhlı gövdesi de çeşitli yol şartlarındaki titreşimin en aza indirilmesine yardımcı oluyor. Tasarım aşamasında optimize edilerek modülerleştirilmiş.

ZPT Zırhlı Personel Taşıyıcı


Hareket Kabiliyeti

Otokar Zırhlı Personel Taşıyıcı, birçok farklı askeri ve gizli göreve uyarlanabilir bir 4x4 zırhlı araçtır. Yüksek manevra kabiliyeti, eşsiz dengesi ve üstün arazi performansı ile Otokar Zırhlı Personel Taşıyıcı, askeri güçleri riskli alanlara en güvenli biçimde taşınmasını sağlar. 8 kişilik kapasiteli Zırhlı Personel Taşıyıcı, yıllardır güvenlik güçlerinin hizmetinde yer alan kendini kanıtlamış bir araçtır.
Tüm zırhlı araçların ihracatı ilgili hükümetlerin ihracat izinlerine tabiidir.

EJDER 6x6 Taktik Tekerlekli Zırhlı Araç

12 kişilik araç, amfibik özelliği sayesinde suda rahat hareket ediyor.

Nural Makina ve Sanayi A.Ş, tasarımı ve imalatı yüzde yüz yerli olan mayına karşı dayanıklı Ejder 6x6 Zırhlı Tekerlekli Aracı görücüye çıkardı. Nural Makina ve Sanayi A.Ş. Genel Müdür Yardımcısı Tanju Torun, şirketin Sincan'daki 1. Ankara Organize sanayi Bölgesindeki tesislerinde düzenlediği basın toplantısında, Nurol Holding'in 7 farklı sektörde 60'ı aşkın şirketi olduğunu, sadece Dubai'deki inşaat şantiyelerinde 10 bini aşkın kişinin istihdam edildiğini söyledi.

Nurol Holding'in Türkiye'de ilk 6x6 tekerlekli aracı üreten ve ihracatını gerçekleştiren şirket olduğunu ifade eden Torun, yeni tasarladıkları Ejder 6x6 Zırhlı Tekerlekli Aracın'' ise mayın patlamalarına karşı kullanıcısına yüksek bir koruma seviyesi sunduğunu belirtti.

Kaynak: http://www.nurolmakina.com.tr/tr/ueruenler.html




AAV7 RAM/RS Amfibi Taarruz Aracı


 Tanım:
AAV7 A1 Amfibi Taarruz Aracında 1980’li yılların ortalarından beri yapılan geliştirmeler, bu aracın “dünyanın en iyi amfibi taarruz aracı” olarak kazandığı ünü pekiştirmiştir. Geliştirilmiş Silah İstasyonu, dengeleyici pruva pineli ve geliştirilmiş aplik zırh takımının (EAAK) eklenmesi aracın ateş gücünü ve zırh korumasını artırmış, ancak aracın ağırlığının artması araç hızını ve hareket kabiliyetini azaltmıştır. AAV7A1’in özgün performans gereklerini bütünüyle ya da fazlasıyla karşılamak için AAV7A1 RAM/RS aracında daha güçlü bir motor ile güç aktarma organları ve Bradley Zırhlı Muharebe aracında kullanılan geliştirilmiş askı donanımı kullanılmıştır.

AAV7A1 RAM/RS geliştirilmiş amfibi taarruz araçları zırh koruması altında komuta, kontrol ve onarım yeteneklerinin yanısıra gemiden kıyıya asker ve yük taşıma, 3 metre yüksekliğe kadar dalgada yüzme ve engebeli kumsallar ve zorlu arazi koşullarında hareket olanağı sağlamaktadır. 525 BG güce sahip turboşarjlı dizel motor ve dakikada 52,990 litre su püskürten iki adet su jeti ise, suda saatte 13.3 km’lik bir hızla olağanüstü bir yüzme etkinliği sağlamaktadır. Araçlarda kullanılan geliştirilmiş Bradley süspansiyon sistemi ve United Defense paletiyle her türlü arazi koşulunda üstün hareket yeteneği elde edilmekte ve saatte 72.4 km’lik bir azami hıza ulaşılmaktadır.

AKINCI Zırhlı Muharebe Aracı

Tanım:
AKINCI ZMA, ZMA aracından farklı olarak, geliştirilmiş otomotiv performansa, artırılmış zırh koruması ve yük taşıma kapasitesine sahiptir. Daha uzun ve geniş gövde aracın yük taşıma kapasitesini artırmakta, farklı silah sistemlerinin entegrasyonuna olanak tanımaktadır. Proje kapsamında prototip araç geliştirilmiş ve üretilmiştir.
Projenin gerçekleşmesiile FNSS yeni araçlar geliştirebilmek için farklı bir platforma sahip olmuştur.
Suudi Arabistan Kara Kuvvetleri  AKINCI ZMA'yı Komuta Yeri Yeri Aracı olarak şeçmiş, Malezya Ordusu ise AKINCI ZMA'yı 120mm Havan sistemi için taşyıcı platform olarak tercih etmiştir.

ZMA (Zırhlı Muharebe Aracı)


ZMA (Zırhlı Muharebe Aracı) zırhlı personel taşıyıcı ve tank lara destek olmak için kullanılan araçlardır. Bu silâh sisteminin özgünlüğü değiştirilebilir silâh seçenekleri ile (makineli tüfek, tanksavar, havan , top) maliyetin azaltılarak birçok özelliğin aynı platformda kullanılabilmesindedir. Böylece aynı kasa araçtan 25 mm kuleli ZMA, ZHA (zırhlı havan aracı), güdümlü tanksavar kullanabilen ZMA'lar, zırhlı cankurtaran gibi birçok savaş aracı yapılabilir.
Bu tür sistemlerin genellikle taret kısımları değiştirilerek (25 mm'lik makineli top yerine güdümlü tanksavar konulmak istenmesi gibi) maliyet en düşük seviyede tutulur ve çok çeşit araç muharebe alanında bulunabilir. Ayrıca aynı yedek parçalar kullanıldığı için muharebe alanında bakım ve tamirleri daha kolay olur.

23 Temmuz 2013 Salı

TÜBİTAK AKILLI BOMBA SAGE



TÜBİTAK Savunma Sanayi Araştırma Geliştirme Enstitüsü (SAGE), uçaktan atılan bombalara güdüm yeteneği kazandıran Hassas Güdüm Kiti (HGK) geliştirdi. Uçaktan atılan bombalara güdüm yeteneği kazandıran (HGK) geliştirilerek 2000 lb Mk-84 genel maksat bombalarını akıllı bombalara dönüştürüyor.

Kaynak: http://haber.mynet.com/foto-analiz/tubitak-akilli-bomba-570019-61

PARS - ZIRHLI MUHAREBE ARAC

Pars 8x8 ismi verilen yeni nesil tekerlekli zırhlı aracın Pars 6x6 modeli de üretildi.
Aracın motoru ön yerine ortaya yerleştirilerek yük dağılımı konusunda büyük avantaj sağlandı.
Ön ve arkasında kameraların yer aldığı aracın görüş açısı benzer araçlara göre oldukça geniş tutuldu. Gece görüş sistemleri bulunan araca farklı silah sistemleri takılabiliyor. Pars 6x6 suda 10 kilometreye kadar hız yapabiliyor ve yüksek mayın ve balistik koruma seviyesine sahip.
Araç, mayın patlaması durumunda etkiyi yayan ve personeli korumayı amaçlayan bir tasarıma sahip. Personelin ayağını koyduğu yer ise özel olarak tasarlandı. Korumanın son halkasını ise koltuk sistemi oluşturuyor.

MELTEM DENİZ KARAKOL UÇAĞI

Deniz Kuvvetleri Komutanlığı’nın 6 adet ve Sahil Güvenlik Komutanlığı’nın 3 adet olmak üzere toplam 9 adet CN-235 tipi uçakların görev sistemlerini oluşturan donanımı için Komuta Kontrol Sistemi geliştirilmesi ve uçak platformlarına kurulumu ve entegrasyonu projesidir.
Bu projenin iki ana alt sisteminden biri olan Yer Destek Sistemlerinde iş paketlerinin yüzde 90'ı HAVELSAN tarafından geliştirilmiştir. Diğer ana alt sistemi olan Hava Platformu kısmında ise fonksiyonel görev bilgisayarı yazılımları geliştirilmektedir.

KASIRGA TR-300 FÜZESİ

WS-1 roket sistemi Üzerine şekillenen 302mm çapındaki Kasırga roketi; fren halkası takılı olarak 80km, fren halkası takılı olmadan 100km menzile ulaşabilmektedir.


İNSANSIZ DENİZ ARACI

Global Teknik A.Ş. mühendisleri, TÜBİTAK'ın da desteğiyle yaklaşık 3 milyon dolara 30 knot hız yapabilen, uydu vasıtasıyla dünyanın her tarafından sevk ve idare edilebilecek, üzerine radar, sonar, su altı kamerası, robot kolları, hafif makineli tüfek sistemleri gibi cihazların monte edilebileceği insansız deniz aracı (İDA) ortaya çıkardılar.
4 metre uzunluğundaki İDA, Dünyada ABD ve İsrail'in öne çıktığı alanda Türkiye'nin iddialı bir şekilde yer almasına imkan sağlayacak.

İDA sayesinde su üzerindeki her türlü araç izlenebilecek. Elde edilen veriler merkezde kurulu yer istasyonlarına iletilerek asimetrik tehdit, kıyı koruması, kaçakçılık, gümrük, can kurtarma, su üstü eğitim atışı için hedef platformu, uyuşturucu ile mücadele, sabotaja karşı koyma, deniz trafik kontrolü, deniz tehlikelerine karşı önlem, savaşta silah olarak kullanım, istihbarat, keşif ve gözetleme alanlarında kullanılabilecek.

HÜRKUŞ EĞİTİM UÇAĞI

TAI tarafından tasarımı yapılan yerli uçağımız Hürkuş, orta-seviye eğitim için hava kuvvetlerinde kullanılacak. Yurtdışına da satılması hedeflenen ve isminin ünlü havacımız Vecihi Hürkuş'tan alan uçak, gece ve gündüz görev yapabilme kabiliyeti ile öğretmen ve öğrenci pilotun arka arkaya oturduğu, tek turboprop motorlu bir konfigürasyona sahip olacak.



Kaynak: http://haber.mynet.com/foto-analiz/-hurkus-egitim-ucagi-570019-50

GÖZCÜ - MİNİ İNSANSIZ HAVA ARACI

Gözcü Mini İHA, Türkiye'nin Baykar Makine Sanayii ve Kale KALIP firması tarafından üretilen insansız hava aracı.


Mini İHA, Türk Silahlı Kuvvetleri tarafından hava keşif ve haber alma görevlerinde kullanılması için tasarlandı. Şu an TSK tarafından sahada kullanılmaktadır.

Gözcü, kısa mesafeli keşif ve haberalma etkinlikleri için tam kapasiteli (sığalı) robotik bir sistem olarak düzenlendi. Gözcü, TSK envanterinde 25 bin saatten fazla uçuş gerçekleştirdi. Sistem, zor coğrafi ve meteorolojik koşullar altında görev yapabilecek niteliklere sahiptir.

1.2 metre uzunluğundaki Gözcü'nün kanat açıklığı 1.9 metre, ağırlığı 4.5 kilogram ve 12 bin feete kadar havalanabiliyor.

Elle fırlatılarak uçurulan Gözcü, saatte 55 kilometre hıza ulaşabiliyor.



GÖKTÜRK MİLLİ KEŞİF UYDUSU


Türkiye'nin 2013 yılında yörüngeye oturtmayı planladığı Göktürk keşif ve gözetleme uydusu, 2 metre ve üzerindeki objelerin yüksek çözünürlükte görüntülerini toplayabilecek kapasitede üretildi.

Göktürk keşif ve gözetleme uydusu, özellikle Avrupa, Kafkaslar ve Ortadoğu'da askeri istihbarat amaçlı yüksek çözünürlüklü görüntü alınmasını sağlayacak. Uydu, Türkiye'nin terörle mücadelede elini güçlendirecek. Uydu için 2009 yılında İtalyan Telespazio şirketiyle sözleşme imzalandı. İtalyan şirket, Fransız savunma şirketi Thales'le birlikte projeyi yürütüyor.
Projenin Türk ortakları ise Aselsan, TÜBİTAK, Ulusal Elektronik ve Kriptoloji Araştırma Enstitüsü.


Beton Delici


Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu (TÜBİTAK), Türk Hava Kuvvetleri için terör örgütü PKK'nın başta Kandil olmak üzere Kuzey Irak'taki üslerini imha etmede de kullanabileceği yeni silah sistemleri tasarladı. Türkiye'nin yüksek hassasiyete ve uzun menzile sahip ilk seyir füzesinin tasarımı tamamlanırken, yüksek teknoloji ürünü ilk beton delici bomba geliştirildi. Türk savaş uçaklarının kullandığı bütün bombaları akıllı hale getiren Hassas Güdüm Kiti'nin tasarımı da tamamlandı.

Türk Hava Kuvvetleri'nin ateş gücü artacak


TÜBİTAK, Türk Silahlı Kuvvetleri'nin ihtiyaçları çerçevesinde hükümetin desteği ile son yıllarda savunma sanayiine yönelik projelere ağırlık vermeye başladı. Son 5 yıl içinde yürütülen çalışmalar sonucunda, Türk Hava Kuvvetleri için terör örgütü PKK'nın hedeflerini imha etmede de kullanılabilecek teknoloji seviyesi yüksek üç önemli silah sisteminin tasarımı tamamlandı. 


Türk ordusuna yüzer dozer : AZMİM


Türk mühendisleri, 4 yıl süren Ar-Ge ve tasarım çalışmaları sonucunda dünyanın ilk zırhlı ve yüzme özelliğine sahip dozerini geliştirdi. FNSS Savunma Sistemleri AŞ tarafından geliştirilen ve AZMİM (Amfibi Zırhlı İstihkam İş Makinesi) adı verilen dozer, Türk Silahlı Kuvvetleri’nin icra edeceği nehir geçiş operasyonları sırasında kıyıların eğim ve yüzeyini uygun hale getirerek amfibi araçların suya giriş ve çıkışlarını kolaylaştıracak.


AA muhabirinin FNSS Savunma Sistemleri AŞ yetkililerinden aldığı bilgiye göre, AZMİM Projesi sözleşmesi, 10 Mart 2009’da FNSS Savunma Sistemleri AŞ ile Savunma Sanayii Müsteşarlığı (SSM) arasında imzalanmıştı.


Vestel'den ilk yerli insansız uçak : Karayel



Türkiye nihayet yerli insansız uçağını tamamlıyor. Yıl sonununda Karayel TSK'ya teslim edilecek. Bu uçakla dünyada 3 ülkeden biri olacağız. Vestel CEO'su Ömer Yüngül, şirket olarak ilk insansız hava araçlarını bu yıl teslim edeceklerini söyledi. Zorlu Holding'in iştiraklerinden Vestel VESTL Savunma ve yazılım şirketi Ayesaş Türkiye'nin ilk yerli taktik insansız hava aracı Karayel'i 11. Uluslararası Savunma Sanayii Fuarı IDEF 2013'te tanıttı.


Yüngül, "Vestel olarak bugüne kadar savunma sanayiine 25 milyon dolar belki de daha fazla yatırım yaptık" diye konuştu.

Zorlu Holding CEO'su Ömer Yüngül, Vestel Savunma olarak yılda en az 50-60 adet insansız hava aracı yapmayı hedeflediklerini söyledi.




ASTEVO 4*4

İlk Türk malı 4x4
TURKAR'ın yeni üst yapılı modeli olan askeri itfaiye aracı ASTEVO, Uluslararası Savunma Sanayii Fuarı IDEF'13'te görücüye çıktı. Türk mühendislerinin tasarımını yaptığı arazi aracı, Eskişehir'deki Hisarlar Grup tarafından üretildi.

Savunma sanayii alanında dünya çapındaki fuarlardan biri olan IDEF’13, bugün İstanbul Büyükçekmece'deki TÜYAP Fuar ve Kongre Merkezi'nde başladı. 10 Mayıs'ta sona erecek fuarda, Türk malı 4x4 arazi aracı da görücüye çıktı. 

Türkiye Lazer Silah Üretecek

Türkiye lazer silah üretecek


TÜBİTAK, savunma sanayinde devrim yapacak yeni bir projeye öncü oluyor. Kurum, dünyada sadece ABD'de bulunan lazer silahın yerli olarak geliştirilmesi için yüksek bütçeli projelere destek verecek...

ABD donanmasının insansız hava araçlarını düşürmek ve gemileri etkisiz hale getirmek için kullanacağını açıkladığı Lazer Silah Sistemi'ni (LaWS) geliştirmek üzere Rusya, Çin, İsrail ve Almanya'dan sonra Türkiye de çalışma başlattı. Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Nihat Ergün, TÜBİTAK Savunma ve Güvenlik Teknolojileri Araştırma Destek Grubu (SAVTAG)'nun öncülüğünde başlatılan çalışmalarda lazer silah geliştirecek projelerin destekleneceğini açıkladı. Kurum, Yüksek Güçlü Lazer Silah Sistemi (YGLSS) geliştirilmesi için 24 Mayıs'ta çağrıya çıktı.


Cobra Zırhlı Araç

Cobra, Otokar'ın araştırma ve geliştirme ekibi tarafından silahlı kuvvetlerin zırhlı tekerlekli araç ihtiyacı doğrultusunda en uygun çözümü sağlamak üzere geliştirilmiştir. Cobra, üstün hareket kabiliyeti, iyi bir balistik korumanın yanısıra, aynı platformun farklı görevlere uyarlanabilir olması ile dikkat çekmektedir. Aynı gövde ve altyapı üzerine tasarlandığı ve bir çok model ve tip üretilebildiği için bakım ve serviste büyük kolaylıklar sağlamaktadır. Farklı kullanım amaçları için üretilmiş farklı Cobra'larda bile ana yapının aynı kalması bakım, onarım ve yedek parçada da büyük tasarruf sağlaması, Cobra'yı pek çok ordunun tercih ettiği bir zırhlı araç yapmaktadır. 9 personel taşıma kapasiteli lastik tekerlekli 4x4 Cobra Zırhlı Aracı aşağıda belirtilen tiplerde üretilmektedir. Aynı zamanda amfibik versiyonu da bulunmaktadır.
Tüm zırhlı araçların ihracatı ilgili hükümetlerin ihracat izinlerine tabiidir.

Kaynak: http://www.otokar.com.tr/tr/urunler/urun_detay.aspx?urun=24

BMC'nin Kirpisi

BMC KirpiTürkiye'de üretilen bir askeri araçtır.
Adını korunması yönüyle Kirpiden alan bu araç BMC tarafından üretilmiştir. Tasarım ve üretim amacı mayına karşı dayanıklı zırhlı personel taşıyıcı olan kirpinin başlıca kullanıcısı Türk Silahlı KuvvetleridirBMC tarafından tasarlanıp üretilen kirpi MRAP kategorisinde bulunmaktadır.





Arma Zırhlı Araçları

Arma zırhlı muharebe araçları ailesinin 6x6 versiyonu olan ARMA 6x6, modern orduların çok tekerlekli modüler bir platformdan bekledikleri tüm görevleri karşılama yeteneğine sahip bir zırhlı araç. Farklı görevlere uygun geliştirilebilen ARMA, ihtiyaçlar doğrultusunda farklı silah ve kule sistemleri ile donatılabiliyor.
6x6 ARMA zırhlısı, sürücü ve komutan dahil toplam 10 personel taşıma kapasitesine ve 18.500 kg.'lık muharebe ağırlığına sahip. ARMA bu konfigürasyonu ile C130 dahil her türlü nakliye uçağı ile taşınabiliyor.


Atmaca Milli Gemi Savar

Milli ihtiyaç ve projelerden savunmaya yönelik olanlardan biride Atmaca isimli anti gemi füzesi. Milli projelerin hız kazandığı şu dönemlerde envanterde açığı fazlaca hissedilen bir başka silah olan füzelerin tasarımlarına da başlanmış durumda. İlk olarak füzenin uç kısmı olan RF arayıcı başlık model çalışması görücüye çıktı.Kesin olarak tasarlanması beklenen füze savaş gemilerini ve diğer transport gemilerini vurmak için güdüm teknolojisini kullanacak ve donanmaya yeni bir saldırı sistemi kazandıracaktır.

Milgem Milli Gemi

Milgem Projesi (Ada sınıfı korvet). Projenin adı, "Milli" ve "Gemi" kelimelerinin kısaltılmasından oluşmuştur.
Milgem Projesi'nin amacı, savunma teknolojilerinde bilgi birikimi sağlayacak ve yerli savunma sanayi katkı payının yüksek tutulduğu, esnek bir yüzer savaş platformunu üretmektir. Geminin tasarımında son teknolojilerden yararlanılmış ve tasarımı ticari gizlilik arz etmektedir.
İlk yerli gemi inşa fikri, 1996 yılında ortaya atılmış gerekli altyapı ve ön çalışmalar yapıldıktan sonra Türk Deniz Kuvvetleri'nin ihtiyacı olan 12 adet korvet tipi gemi inşası için tasarı faaliyetlerine 15 Şubat 2000 tarihinde Savunma Sanayi İcra Komitesi kararıyla MİLGEM Projesi'ne resmen başlatılmıştır.



Milli Torpidomuz

Denizaltıların birbirlerini avlamakta ve savaş gemileri vurmakta kullandıkları yüzen füzelere torpido denilmektedir. Sadece denizaltıtarafından fırlatılan ve hasar olarak çok büyük kayıplar verdiren uzun ve çaplı bu dev silahlardeniz gücünde büyük oranda etkili olmaktadır.
Güney Kore ortaklığı ile Türk Deniz Kuvvetleri Araştırma Komutanlığı (ARMERKOM) ile birlikte 553mm çaplı yeni model bir torpido projesi başlatıldı. Saldırı için gerekli olan iki ana sistem başlık ve sonar ise tamamen Türk firmalar olan Roketsan ve Tübitak tarafından tasarlanacak. 

T- 155 Fırtına Obüsü

T-155 Fırtına obüsü Türkiye'nin ürettiği bir Kundağı Motorlu Topçu Silah Sistemidir. Üzerine monte edilmiş 12 adet hidro-pnömatik süspansiyon ünitesi ve tekerlerinden oluşan gelişmiş süspansiyon sistemi sayesinde engebeli arazi dahil her türlü arazide rahatça harekat icra edebilmektedir. Güç Ağırlik oranı 21bg/t olan Fırtına`nın harekatlarını uzun süreli destekleyebilir. ADOP-2000 sistemine sayısal olarak entegre edilmiş olan Fırtına, sahip olduğu Aselsan ürünü 9600 serisi frekans atlamalı sayısal telsizler vasıtasıyla emniyetli, güvenilir, esnek, süratli, mobil, beka kabiliyeti yüksek, elektronik harp korumalı etkin bir ses ve veri haberleşmesinin tesisine ve atış esaslarının süratle takibine imkân tanımaktadır. 
Kaynak ve Detaylı Bilgi: http://tr.wikipedia.org/wiki/T-155_F%C4%B1rt%C4%B1na

Atak Göreve Hazır

T129 ATAK HELİKOPTERİ

Türk Silahlı Kuvvetleri'nin Taarruz ve Taktik Keşif Helikopteri ihtiyacının karşılanması için 50 adet helikopterin tedarikine yönelik olarak 7 Eylül 2007'de imzalanan sözleşmenin ardından, ilave dokuz adet Helikopterin 15 ay erken teslimatını hedefleyen tedarik sözleşmesi de 8 Kasım 2010 tarihinde imzalanmıştır.
AgustaWestland tasarımı A129 gövdesinin, Türk Silahlı Kuvvetleri'nin ihtiyaçlarına uygun şekilde; motor, aktarma organları ve kuyruk pallerinin değiştirilmesine ilave olarak milli aviyonik ve silah sistemleri ile teçhiz edilmesi sonucu ortaya çıkan T129, halen dünyada kendi sınıfındaki en etkin taarruz helikopteri olma unvanını elinde tutmaktadır.
Ağır silah yükü ile zorlayıcı "sıcak hava-yüksek irtifa" görevleri için optimize edilmiş olan T129'un, iki tipi mevcuttur. Yakın hava desteği görevleri için 76 adede kadar 70 mm güdümlü/güdümsüz roketler ve 500 adet mühimmat kapasiteli 20 mm top ile donatılmış T129A ve çok amaçlı görevlere uygun olarak en modern elektronik harp gereçleri entegre edilmiş olan ve aynı anda 8 adet UMTAS, 12 adet CIRIT, 2 adet STINGER ve 500 adet top mermisi ile görev yapabilen T129B.
TUSAŞ tesislerinde üretimi tamamlanan ilk T129A prototipi ilk uçuşunu 17 Ağustos 2011'de gerçekleştirmiştir. İtalya'da üç adet ve Türkiye'de iki adet prototip ile devam eden test ve kalifikasyon faaliyetleri kapsamında Kalifikasyon tamamlanana kadar toplam 2000 saate yakın uçuş ve yer testi gerçekleştirmiştir. T129 Helikopterleri 2013 yılından itibaren Türk Silahlı Kuvvetlerince kullanılmaya başlanacaktır.

UMTAS Tanksavar Füze Sistemi

 (Uzun Menzilli Tanksavar Sistemi), Türkiye'nin savunma sanayii firmalarından Roketsan'ın geliştirdiği tanksavar füze sistemidir.
8 kilometre menzile kadar etkili atış yapabilen UMTAS, 2005 yılında ATAK projesi kapsamında güdümlü füze ihtiyacını karşılayabilmek amacıyla projelendirilmiş ve geliştirilmeye başlanmıştır. Füze ateşle ve unut sistemini kullanmaktadır. Kızılötesi güdümlü füze sınıfında olan ve zırh delici başlığa da sahip olan füze, Roketsan’ın ihraç amaçlı geliştirdiği ürünler arasında yer almaktadır.
Aynı zamanda ihraç amaçlı üretilen füze ile ilgilenen ülkeler arasında Pakistan da yer almaktadır.




NATO envanterine 4. Türk ürün de girdi








    • TÜBİTAK'tan yapılan yazılı açıklamaya göre,NATO Askeri Komitesi tarafından onaylanmış, alanında tek ürün olan SIR, tüm gizlilik düzeylerindeki NATO verisini kriptolamak üzere kullanılabiliyor.

      Kredi kartı boyunda, 14 milimetre kalınlığında ve sadece 90 gram ağırlığında olan SIR, kolayca taşınabilir olmasının yanı sıra içindeki bilgileri şifreli bir şekilde saklayabilme özelliğine sahip.

      Kaybolması veya çalınması durumunda içindeki bilgilere ulaşılamayan SIR'ın açılmaya çalışılması durumunda ise içindeki gizli bilgiler kendiliğinden siliniyor.



      Kaynak: http://www.cnnturk.com/2009/bilim.teknoloji/teknoloji/09/03/nato.envanterine.4.turk.urun.de.girdi/541815.0/index.html